استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان

15/08/2006 21:41

 

استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان

باراک اوباما

استراتژی آمریکا در قبال افغانستان قرار است در اجلاس هلند که در 31 مارچ برگزار خواهد شد، اعلام شود

بارک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، ازطرح یک استراتژی جدید و همه جانبه در ارتباط با افغانستان خبر داده و گفته است که نیروهای آمریکایی برای خروج از افغانستان باید استراتژی مشخصی داشته باشند.

به گفته ی آقای اوباما ماموریت اصلی نیروهای آمریکائی در افغانستان این است که اطمینان حاصل شود که القاعده دیگر توان حمله به خاک آمریکا، منافع آمریکا و منافع متحدان این کشور را نخواهد داشت.

مقام های آمریکائی گفته اند که افزایش نیروهای ارتش و پلیس افغانستان و تقویت همکاری میان نیروهای ناتو ودولت افغانستان از جمله موضوعات مطرح شده در این استراتژی است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از لزوم بنای یک اقتصاد توانمند در افغانستان و تقویت تلاشهای دپلوماتیک در پاکستان خبرداده و گفته است که تنها از راه نظامی نمی توان بر مشکلات در افغانستان چیره شد.

ز سوی دیگر، ریچارد هولبروک، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، نیز گفته است که سیاست آمریکا برای دو کشور افغانستان و پاکستان، از این به بعد از یکدیگر مجزا نخواهد بود و مشکلات این دو کشور باید در کنار هم حل شود.

این هفته در برنامه صدای شما استراتژی جدید آمریکا را بررسی می کنیم.

آیا فکر می کنید که افزایش تعداد نیروهای پلیس به تقویت امنیت در افغانستان کمک خواهد کرد؟

توجه به اجرای برنامه های اقتصادی وتوسعه ای درکنار عملیات نظامی در افغانستان چقدر می تواند تأثیر بخش باشد؟


به نظر شما، آیا اتخاذ یک سیاست واحد از سوی آمریکا در قبال افغانستان وپاکستان می تواند در مبارزه برضد شورشیان موثر باشد؟

اگر می خواهید نظر و یا سوال خود را در این مورد با ما در میان بگذارید،می توانید در هنگام پخش برنامه صدای شما در برنامه شامگاهی پنج شنبه با ما تماس بگیرید و یا هم به ما ای میل بزنید

hazarahub.tk
Back